|
Rok Vevar je umetnostni kritik s področja sodobnih scenskih umetnosti. Po končani Gimnaziji Ravne na Ravnah na Koroškem se je v šolskem letu 1992/93 vpisal na Filozofsko fakulteto v Ljubljano, na študij Primerjalne književnosti, leta 1998/99 pa na AGRFT, na študij Gledališke in radijske režije. Od leta 1993 do 1996 obiskoval Gledališko in lutkovno šolo GILŠ KODUM (Kozmopolitska delavnica umetnosti), ki je potekala v okviru takratne ZKOS, današnjega JSKD. – Kot publicist je leta 1993 začel s pisanjem o popularni glasbi za takratno Delovo prilogo »Živijo«, o klasičnih in sodobnih oblikah scenskih umetnosti (gledališče, ples, performans) pa je doslej pisal za dnevne časopise Delo, Večer, tednik Deloskop in za strokovne revije Maska, Lutka, Frakcija (Zagreb, Hrvaška), Literatura, Dialogi idr. daljše članke je objavljal tudi v gledaliških listih Mestnega gledališča ljubljanskega, SNG Drame Ljubljana, Gledališča Koper, Prešernovega gledališča Kranj, redno pa je v drugi polovici 90. let pisal tudi za Radio Študent. – Od 1994 do 1996 je bil član uredniškega odbora revije Lutka, od leta 1998 do 2006 pa član uredniškega odbora revije Maska. Uredil je več festivalskih katalogov festivalov sodobnih scenskih umetnosti (Ex Ponto 2002 in 2003, Gibanica 2003, Exodos 2003). Leta 2001 predsedoval žiriji 1. Bienala Ustanove lutkovnih ustvarjalcev Slovenije v Mariboru, leta 2005 pa je bil eden od selektorjev Gibanice, slovenskega plesnega festivala. – Kot soavtor je sodeloval pri knjigi »500 dramskih zgodb« (1998), ki je pri Mladinski knjigi nastajala pod uredništvom Blaža Lukana in Aleša Bergerja. – Kot asistent režije od 1993 do 1994 delal pri dokumentarno – igranem projektu »Tretje oko« na TV Slovenija, leta 2000 pa kot dramaturg sodeloval s Sinjo Ožbolt pri predstavi »Prikazen – Transformacija« v Plesnem teatru Ljubljana. Leta 1996 je kot animator in pevec nastopil v baročni lutkovni operi »Bellin« (koprodukcija Društva lutkovnih ustvarjalcev in PG Kranj) v režiji Uroša Trefalta, kot tekstopisec in pevec pa je sodeloval s Sekstetom Pavel Vlasov pri kinotečnem projektu »Sreča« v okviru Kina Uho, premierno izvedenem na Evropskem mesecu kulture v Ljubljani leta 1997. Sodeloval je tudi pri snemanju njihovega Cdja »Stoj ali streljam!«. Leta 2001 je na Radiu Študent zrežiral radijsko igro Martine Šiler z naslovom »Kletfashion« (premierno predvajana: 13.12.01 na RS), skupaj s Simono Semenič pa se je podpisal pod tri gledališke predstave (režiser, savtor tekstov, igralec): »Polna pest praznih rok« (Muzeum, 2001) in »Solo brez talona« (Maska, Glej, 2003) in »Kartografija celovečernih slik« (Maska, Glej, 2005). Predstave so gostovale po Sloveniji, na Hrvaškem, Nizozemskem, Slovaškem in v Nemčiji, na nekaterih tujih festivalih pa je sodeloval tudi kot kritik in publicist (Unidram 2004, Potsdam, Diskurs 2004, Giessen, Infant 1996, Novi Sad, Deutsches Tanz Platform 2006, Stuttgart). V letu 2005 zrežiral dve bralni uprizoritvi: v okviru Pregleja Hodnik Nine Kokelj in v okviru festivala Mesto žensk pa transkripicijo simpozija “Delo Hannah Arendt” iz leta 1972. Bil član žirije na Borštnikovem srečanju oktobra 2005, februarja istega leta pa je v Tallinu, Estonija, v okviru programa Teorema kot mentor sodeloval na dramaturških coachingih.
IZBRANA BIBLIOGRAFIJA (daljši članki):
Wham! Bang! Blasted! and Other Greatest Hits!, (Sodobna evropska dramatika), Maska XVI, 70-71, Ljubljana 2001.
Forma Interogativa, (Ples in politika), Maska, XVIII, 82-83, Ljubljana 2003.
Jaz je nekdo drug!, (O predstavi Olga Grad Vs. Juana Regina), Maska, XVII, 74-75, Ljubljana 2002.
To je bil tvoj dan ljubezni!, (Sarah Kane: Razmadežna), Gledališki list SNG Drama LJ, LXXXI, 3, Ljubljana 2001.
At Senses At Times Interogative Form, (Dve plesni predstavi) V: Postdramatic Fishing, Maska – Frakcija, Zagreb – Ljubljana 2003.
Fedrina Ljubezen Sarah Kane, Dialogi, XXXVII, 11-12, Maribor 2001.
Štiri kratke improvizacije na temo sodobnega gledališča in dramatike, Literatura, XIV, 137-138, Ljubljana 2002.
Ognjeni obraz – igre brez meja, (Marius von Mayenburg: Ognjeni obraz), Gledališki list MGL, XLIX, 6, Ljubljana 2001.
Čehovova kontaktna improvizacija, (Čehov: Utva), Gledališki list SNG Drama LJ, LXXXII, 5, Ljubljana 2003.
Črtomir onkraj Dobrega in zlega (soavtorstvo z Amelio Kraigher), (Dominik Smole: Krst pri Savici), Gledališki list Drama SNG LJ, LXXXIII, 1, Ljubljana 2003.
Menjava paradigem, (Sodobni ples 80. in 90. let v Sloveniji – Neznosna lahkost (umetniške) svobode), Maska, XIX, 86-87, 2004.
Predlogi za konceptualizacijo zgodovine sodobnega plesa v Sloveniji, (Sodobni ples v Sloveniji med 1918 – 2005), v: Sodobne scenske umetnosti, ur. Bojans Kunst in Petra Pogorevc, 100. številka Maske, Maska september 2006.
| |